De laatste tijd neemt het aantal manieren waarop eigenaren van gezelschapsdieren kunnen winkelen voor het voedsel van hun huisdier toe. Met dit in gedachten is de rol van merchandising in dierenwinkels nog nooit zo belangrijk geweest om de verkoop te stimuleren. Dit artikel gaat in op de merchandising van dierenwinkels en waarom het cruciaal is om klanten te werven. Daarnaast vindt u in het artikel hints en tips over merchandising die u in uw eigen dierenwinkel kunt gebruiken.
Wat is merchandising?
Een uitstekende manier om het artikel te beginnen is om te definiëren wat merchandising is. Merchandising wordt gedefinieerd als de presentatie van goederen in een winkel die de klanten opleidt en een verlangen wekt om producten te kopen. Merchandising wordt gebruikt om merken te onderscheiden, het verlangen naar het product te vergroten, de klanten aan te trekken en een rendement te behalen in termen van verkoop (Niazi, Haider, & Hayat, 2015).
Aangezien het verkoopproces vaak met de ogen begint, omvat merchandising het presenteren van visueel gunstige producten om aankopen te stimuleren.
Waarom is merchandising belangrijk voor dierenwinkels?
Als het gaat om merchandising voor dierenwinkels, speelt dit een cruciale rol bij het verleiden van klanten om in uw winkel te kopen. De meeste klanten willen bijvoorbeeld snel vinden wat ze willen kopen, als ze hier problemen mee hebben, gaan ze misschien ergens anders winkelen. Daarom is merchandising voor dierenwinkels essentieel voor een gemakkelijke winkelervaring. Uit een recent onderzoek van PWC blijkt dat 65% van de mensen in het VK gelooft dat de winkelervaring mensen helpt bij het kiezen tussen aankoopopties. Bovendien bleek uit een Walker-rapport dat de klantervaring prijs en product zal inhalen als een belangrijke onderscheidende factor voor het merk. Dit wordt ondersteund door het feit dat 45.9% van de bedrijven prioriteit heeft gegeven aan het verbeteren van hun klantervaring in de komende vijf jaar (Kulbytė, 2021).
De basis van de merchandising van uw dierenwinkel is ervoor te zorgen dat uw winkel schoon en netjes is voor eigenaren van dierenwinkels. Dit maakt het voor eigenaren van gezelschapsdieren gemakkelijker om door uw winkel te navigeren en de items te vinden waarnaar ze op zoek zijn.
In dit gedeelte van het artikel vindt u verschillende tips over hoe u uw dierenwinkel kunt verkopen.
Merchandising voor dierenwinkels
Als een klant uw dierenwinkel nadert, is het eerste dat ze zien uw etalage. Dit biedt u een fantastische kans om een uitstekende eerste indruk te geven en iedereen die uw winkel passeert aan te moedigen klant te worden. Het is echter belangrijk op te merken dat het misschien niet voldoende is om een paar van uw huisdierproducten op tafel te zetten om de aandacht van een potentiële klant te trekken. Uw dierenwinkeletalage vereist veel aandacht en detail met betrekking tot de kleuren en afbeeldingen die worden gebruikt om de klant aan te trekken. Bijvoorbeeld het hebben van een centraal punt, zoals de nieuwste producten die in je winkel aankomen of producten die worden aangeboden. Props en goede verlichting kunnen dit dan ondersteunen om de etalage visueel aantrekkelijker te maken.
We kennen allemaal het gezegde beoordeel een boek niet op zijn omslag, maar dat is wat we doen. Uw etalage gaat over communiceren waarom een klant uw winkel zou moeten betreden.
Indeling dierenwinkel
Een beslissend onderdeel van merchandising is de inrichting van uw winkel. Dit heeft direct invloed op hoe en waar u uw producten kunt instellen voor merchandise. Het beïnvloedt ook het koopgedrag van de klant. Als eigenaar van een dierenwinkel is het maximaliseren van het vloeroppervlak van cruciaal belang, omdat u hierdoor meer producten kunt opslaan en klanten voldoende ruimte hebt om gemakkelijk toegang te krijgen tot de artikelen. Bovendien moedigt het hebben van een goede winkellay-out shoppers aan om verschillende secties van uw winkel te ontdekken; dit is een geweldige manier om meer merchandise toe te voegen aan verschillende delen van je winkel. Als u bijvoorbeeld voedsel voor huisdieren achter in uw winkel heeft, worden klanten onderweg door verschillende gangpaden en langs verschillende andere huisdierartikelen gedwongen.
Overweeg uw productselectie
Een ander belangrijk onderdeel van merchandising is de selectie van uw producten. Als je naar je gangpaden kijkt en ziet welke producten naast elkaar staan, moeten die er dan zijn? Of zouden ze aantrekkelijker kunnen zijn voor klanten elders? Het is belangrijk op te merken dat als u eenmaal uw winkellay-out hebt gekozen, de selectie van producten daarna komt. Vanuit het oogpunt van merchandising is uw eerste prioriteit bij productselectie ervoor zorgen dat u geen lege schappen heeft. Hoe meer u een klant kunt betrekken bij uw producten, hoe groter de kans dat ze zullen kopen.
Omdat u zich in specifieke delen van uw winkel concentreert op de producten die u wilt, is het een goed idee om producten van vergelijkbare kwaliteit naast elkaar te plaatsen. Als u bijvoorbeeld uw eigen merk huisdiervoer heeft, plaatst u dit in de schappen naast concurrenten met een vergelijkbare samenstelling. Op deze manier kan uw klant gemakkelijk vergelijken en de juiste keuze maken met betrekking tot het product dat hij wil kopen. Helaas is een veel voorkomende fout in dierenwinkels dat producten van het eigen merk samen in hun winkel worden verkocht. Als gevolg hiervan kunnen klanten slechts één van uw eigen merkproducten kopen in plaats van meerdere verschillende producten. Een andere overweging is levensfase en grootte, waarbij al uw Small Breed-producten worden samengevoegd in plaats van alle van merk X. Hierdoor kan de klant naar het juiste gangpad gaan en een gemakkelijke productvergelijking maken voordat hij tot aankoop overgaat.
Maak verbinding met product- en voorbeelddisplays
Een andere uitstekende manier om klanten aan te trekken, is door product- en voorbeelddisplays op te zetten. Productdisplays bieden een fantastische mogelijkheid om de nieuwste producten in uw winkel te laten zien door klanten aanbiedingen of seizoensproducten te bieden. Het gaat erom uw klanten de ervaring te geven die ze willen! Het creëren van boeiende en opvallende merchandise hoort daar zeker bij. Het is echter ook belangrijk om dingen af te wisselen. Statische merchandising is een veelvoorkomende fout die winkels maken, en ervoor zorgen dat goederen worden verplaatst, is de sleutel, zelfs als er geen nieuwe producten zijn om weer te geven. Dit zal ertoe leiden dat terugkerende klanten items tegenkomen die ze misschien nog nooit eerder hebben gezien.
Als er een product is waarvan u denkt dat het meer verkopen zou kunnen krijgen, verplaats het dan naar de voorkant van uw winkel, zodat het een van de eerste producten is die de klant ziet tijdens een bezoek. Overweeg ook uw 'Hero Space', dit is het gebied waar elk merk wil zijn, maar u moet rekening houden met uw marge en of dit product uw beste rendement op uw investering oplevert. Stel, je hebt vaste bezoekers die vaak dezelfde producten kopen. Maak een notitie om er zeker van te zijn dat u het product op voorraad heeft en plaats het naast een product waarvan u denkt dat ze er mogelijk in geïnteresseerd zijn; dit zou u in staat kunnen stellen om nog een verkoop te krijgen en tegelijkertijd een persoonlijke ervaring voor uw klant te creëren.
Productrecensies laten zien
Klantrecensies zijn een veelvoorkomend thema voor online winkelen. Als het echter gaat om winkelen in de winkel, kunnen klanten niet altijd zien hoe andere klanten het product hebben gevonden, waardoor ze ergens anders heen gaan als ze positieve recensies zien. Recensies hoeven niet alleen online te zijn. Als u een website heeft, is een fantastische merchandisingmethode het nemen van beoordelingen van verschillende producten en deze in de buurt van uw product weergeven, wat de klant kan helpen beslissen of hij iets wil kopen. Onderzoek wijst uit dat consumenten eerder kopen van merken die ze vertrouwen. Het opbouwen van een gevoel van vertrouwen bij uw klanten is een van de meest elementaire stappen om de verkoop te stimuleren.
Brandingconsistentie
Het integreren van uw merkidentiteit in uw hele winkel is geweldig voor klanten om uw merk te herkennen bij merchandising. U wilt er echter voor zorgen dat de klant de winkel waarin ze zich bevinden niet vergeet. Een van de meest effectieve manieren is om uw winkel in te richten met uw merkkleuren en afbeeldingen. Als u bijvoorbeeld meerdere borden heeft, zorg er dan voor dat ze allemaal uw merklogo en kleuren hebben.
Samenvatting
Samengevat is de merchandising van dierenwinkels bepalend voor het stimuleren van de verkoop. Het begint allemaal met het lokken van klanten naar uw winkel met methoden zoals een etalage voor huisdieren. Dit is de eerste stap om indruk te maken op potentiële klanten en ze in uw winkel rond te laten kijken. Eigenaren van dierenwinkels moeten op hun hoede zijn over hoe ze hun winkel inrichten, omdat dit rechtstreeks van invloed is op hoe u merchandise kunt verkopen en de producten die u kunt selecteren om in uw winkel te zijn. Een andere fantastische manier van merchandising is door uw producten op displays te presenteren; dit helpt niet alleen om de aandacht van de klant te trekken, maar is ook een geweldige manier om de nieuwste producten die u te bieden heeft te laten zien. Bovendien is het presenteren van productrecensies in uw winkel een enorme methode om een klant te converteren, aangezien onderzoek suggereert dat klanten eerder geneigd zijn om te kopen op basis van aanbevelingen.
Referenties
Bedgood, L. (2021, 13 juli). 50 Statistieken over retailmarketing en consumententrends. Opgehaald uit V12data https://v12data.com/blog/50-statistics-about-retail-marketing-and-consumer-shopping-trends/
Cuddeford-Jones, M. (2012, 24 mei). Biedt iets meer dan een gratis monster. Opgehaald uit de marketingweek: https://www.marketingweek.com/offering-a-bit-more-than-a-free-sample/
Kulbytė, T. (2021, 24 juni). BELANGRIJKE STATISTIEKEN VAN DE KLANTENERVARING DIE U MOET WETEN. Opgehaald van Super Office: https://www.superoffice.com/blog/customer-experience-statistics/
Niazi, U., Haider, T., & Hayat, F. (2015, 18 maart). Tijdschrift voor marketing en consumentenonderzoek. Journal of Marketing en Consumentenonderzoek, 80-85. Opgehaald uit moderne detailhandel: https://modernretail.co.uk/visual-merchandising-the-ultimate-guide/#htoc-what-is-visual-merchandising
Matthew Aiken
Marketingcommunicatie-expert
Matt is in 2017 afgestudeerd met een bachelor in Bedrijfskunde en Management. Hier ontdekte hij dat hij een passie en interesse had voor marketing. In zijn vrije tijd geniet hij van alles wat met fitness te maken heeft en het buiten zijn. Hij heeft ook een Franse Bulldog genaamd Harley en een Perzische kat genaamd Bonnie Blue.
U kunt ook leuk vinden...
Artikel geschreven door Matthew Aiken
De voor- en nadelen van AI in de dierenwinkeldetailhandel
U heeft misschien vaak de letters "AI" of "AI-technologie" in de media gehoord. Van het ontgrendelen van uw telefoon met Face ID tot het interactief oplossen van [...]