Hoe kunnen dierenwinkels zich onderscheiden in een online wereld? - GA Pet Food Partners

Dierenwinkels - Hoofdbanner

Naarmate consumenten van dierenvoeding meer kennis krijgen over de producten die ze voor hun huisdier kopen, worden ze even goed geïnformeerd over het aantal manieren om te kopen. Recente artikelen die in de media zijn gepubliceerd, hebben ons doen geloven dat consumenten producten steeds vaker online kopen. Dus hoe kunnen dierenwinkels zich in een online wereld onderscheiden als dit het geval is? In dit artikel zullen we ons concentreren op hoe dierenwinkels hun klanten in de winkel kunnen laten winkelen. Daarnaast gaat het artikel in op factoren waarmee dierenwinkels rekening moeten houden als ze online willen verhuizen als uitbreiding op hun huidige winkelaanbod.

Aanbod dierenwinkel

Als het gaat om een ​​dierenwinkel die zich wil onderscheiden, is het cruciaal om buiten de gebaande paden te denken. Klanten hebben nu verschillende methoden om voor hun huisdieren te winkelen, en uw dierenwinkel moet opvallen om de bezoekersaantallen en, uiteindelijk, de verkoop te vergroten. Een geweldige manier om uw aanbod te laten zien, is door ervoor te zorgen dat de winkelervaring vlekkeloos is. Volgens Super Office is 86% van de kopers bereid meer te betalen voor een geweldige klantervaring. Een must voor de shopper-ervaring is de lay-out van de winkel. Is de winkel gemakkelijk te navigeren? Kunnen klanten producten gemakkelijk vinden? Er moet een balans zijn waarbij de indeling eenvoudig maar ook ruim is. Andere zaken om over na te denken bij de inrichting van uw winkel zijn de kleuren van de muren, de verlichting en de point-of-sale artikelen.

Een ander aspect van het aanbod van uw dierenwinkel is de service en communicatie. Hoe collega's omgaan met klanten is bijvoorbeeld een essentieel onderdeel hiervan. Vriendelijk personeel hebben lijkt een no-brainer, maar je zou versteld staan ​​van het aantal medewerkers dat ongeïnteresseerd of zelfs onbeleefd kan overkomen tegen klanten. Het verwelkomen van collega's zal klanten verleiden om terug te keren naar uw dierenwinkel in plaats van ergens anders te gaan winkelen.

Hoe kunnen dierenwinkels zich onderscheiden?

Dit gedeelte gaat over manieren waarop uw dierenwinkel zich kan onderscheiden in een online wereld.

De sleutel tot succes voor elke fysieke outlet is om unieke ervaringen te bieden die niet online kunnen worden gerepliceerd.

Evenementen in de winkel houden

Een geweldige manier om je te onderscheiden van online, is door evenementen in de winkel te houden voor je klanten. Met deze evenementen kan uw dierenwinkel een community opbouwen, met klanten in contact komen en de verkoop verhogen. Event Marketing Institute ontdekte dat 87% van de consumenten beweert de producten van een merk te kopen nadat ze een van hun winkelevenementen hebben bijgewoond. Dit suggereert dat evenementen een fantastische manier zijn voor uw dierenwinkel om zich te onderscheiden van online bedrijven. Enkele voorbeelden van evenementen zijn puppy-socialisatielessen. Dit evenement leert puppy's te trainen en brengt gelijkgestemde mensen op één plek.

Evenementen in de winkel - Hoe kunnen dierenwinkels zich onderscheiden?

Onthoud: als je een puppy op je eten kunt krijgen, kan dit een levenslange gewoonte zijn. Een puppy-socialisatie-evenement biedt ook de mogelijkheid om beste praktijken te tonen. Een ander populair evenement om te overwegen is een voedingsavond. Hier kunt u eigenaren van gezelschapsdieren inzicht geven in de voordelen van uw producten en wat hen uniek maakt. Dit zal ongetwijfeld klanten naar een dierenwinkel lokken vanwege de expertise die ze in huis hebben.

Dierenverzorgingsservice

Dierenverzorging - Hoe kunnen dierenwinkels zich onderscheiden?

Dierenverzorging is een van de meest voorkomende diensten voor eigenaren van gezelschapsdieren, omdat veel eigenaren niet over de vaardigheden of kennis beschikken die nodig zijn om correct te verzorgen. Als dierenwinkel is dit een fantastische manier om je te onderscheiden van online retailers, omdat dit iets is dat niet online kan worden aangeboden. Een trimservice kan worden opgezet door een trimmer uit te nodigen om uw winkel in te ruilen of een opleiding te volgen om er zelf een te worden als eigenaar of medewerker van een dierenwinkel. Met mensen die willen dat hun huisdieren het beste krijgen, zal het aantal huisdieren dat wordt verzorgd alleen maar toenemen. Een trimservice voor huisdieren is alleen ingesteld om de bezoekersaantallen in uw dierenwinkel te vergroten en de mogelijkheid tot verdere verkoop te bieden.

Beoordelingen in de winkel weergeven

Het weergeven van klantbeoordelingen van uw bedrijf is een andere mogelijke manier om u te onderscheiden. Velen geloven dat beoordelingen voor online bedrijven zijn. Dat is echter niet het geval en kan in de winkel worden getoond. Als een klant bijvoorbeeld in uw winkel is, kunt u een boek voor hen achterlaten om de producten die ze in uw winkel kopen te beoordelen. Zodra ze dit hebben gedaan, kunt u de beoordelingen weergeven in de buurt van uw producten die zijn beoordeeld. Volgens Brightlocal zegt 69% van de klanten dat beoordelingen net zo belangrijk zijn als persoonlijke aanbevelingen bij de beslissing om een ​​product te kopen.

Met nadruk op snelheid en gemak

Met meer mensen die hun producten sneller dan ooit tevoren willen ontvangen. Uw dierenwinkel moet ervoor zorgen dat ze bij de tijd blijven. Veel online bedrijven bieden nu de volgende dag levering van artikelen aan, waardoor mensen tijd besparen omdat ze hun huis niet fysiek hoeven te verlaten. Als dierenwinkel moet u uw klanten benadrukken dat u hun producten zo snel mogelijk bij hen kunt krijgen. Het aanbieden van een bezorgservice voor dezelfde dag is een fantastische manier om klanten te behouden. Het niet op voorraad hebben van een product is de snelste manier om klanten te verliezen. Voor uw meer populaire artikelen is het van cruciaal belang om altijd de beschikbaarheid van de voorraad te controleren.

Mogelijkheid om producten aan te raken en te ruiken

Een belangrijke onderscheidende factor voor dierenwinkels is dat klanten in de winkel kunnen komen en producten kunnen aanraken en ruiken. Dit helpt klanten bij het maken van een mogelijke aankoopbeslissing en bij het maken van de juiste keuze voor hun huisdier. Volgens TimeTrade wil 87% van de klanten een ervaring met een product hebben voordat ze een aankoop doen. Een voorbeeld waar een dierenwinkel klanten kan toestaan ​​hun producten aan te raken en te ruiken, is door hun huisdieren monsters aan te bieden om te proberen voordat ze het hele product kopen. Dit is misschien wel een van de belangrijkste onderscheidende factoren tussen een fysieke winkel en online, waarbij klanten de juiste waarde zien bij het uitproberen van producten.

Man aanraken product - Dierenwinkels

Merchandising

Dit speelt een cruciale rol bij het verleiden van klanten om in uw winkel te kopen. De meeste klanten willen bijvoorbeeld snel vinden wat ze willen kopen; als ze hier problemen mee hebben, kunnen ze ergens anders gaan winkelen. Merchandising voor dierenwinkels is essentieel voor een gemakkelijke winkelervaring. Uit een recent onderzoek van PWC bleek dat 65% van de mensen in het VK gelooft dat de winkelervaring mensen helpt bij het kiezen tussen aankoopopties. Bovendien bleek uit een Walker-rapport dat de klantervaring de prijs en het product als belangrijkste merkonderscheidende factoren zal inhalen.

Seizoensfocus

Een seizoensgebonden focus is een geweldige manier om je te onderscheiden van een online huisdierenbedrijf. Seizoensgebonden displays houden de zaken fris in uw winkel, wekken opwinding op en trekken shoppers naar uw winkel. Bedenk welke seizoenen uw klanten aanspreken. Kerstmis, Halloween, Pasen en Gezondheid en Welzijn zijn enkele belangrijke gebeurtenissen in het jaar die mensen vieren en graag hun huisdieren erbij betrekken. Een goed voorbeeld van een seizoensidee in de winkel is het hosten van een fotoshoot met Kerstmis. Veel eigenaren van gezelschapsdieren maken graag foto's van hun huisdieren, dus waarom zou u uw klanten niet helpen? Dit zal mensen enthousiast maken om te pronken met hun huisdieren in een kaart of foto's. Een geweldige stimulans terwijl hun huisdier op de foto gaat, is dat de eigenaar in de winkel winkelt.

Hoe kunnen dierenwinkels hun aanbod online uitbreiden?

Het algemene thema van dit artikel is om uit te leggen hoe dierenwinkels zich kunnen onderscheiden van online bedrijven. Het is echter ook voordelig om online aanwezig te zijn als verlengstuk van uw dierenwinkelaanbod. Ten eerste kunt u laten zien wat er in de winkel gebeurt op uw website of sociale media-pagina's. Dit is bedoeld om potentiële klanten naar uw winkel te lokken en meer verkopen te genereren. Een ander voordeel van investeren in een online platform is dat klanten op elk moment van de dag producten kunnen bekijken. Dierenwinkels zijn een geweldige plek voor huisdierexpertise. Een dierenwinkel kan zijn expertise gebruiken door een online blog te maken waar mensen informatie kunnen vinden over voeding, huisdiergewoonten en uitdagingen. Klanten die de informatie in een blog nuttig vinden, zullen geneigd zijn meer details in de winkel te zien.

Samengevat

Samenvattend: het is voor dierenwinkels belangrijker dan ooit om hun klanten in de winkel te laten winkelen. Winkels moeten zich richten op hun klantenaanbod, te beginnen met de look en feel van hun winkel. Dit omvat winkelindeling, kleuren en verlichting, die direct van invloed zijn op de winkelervaring. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat 86% van de kopers bereid is meer te betalen voor een geweldige klantervaring.

Als het gaat om het onderscheiden van online retailers, zijn er veel dingen die dierenwinkels kunnen doen. Het hosten van evenementen in de winkel is een methode die een fantastische manier is om een ​​community op te bouwen en klanten te betrekken. Een andere uitstekende manier voor dierenwinkels om op te vallen, is door een trimservice voor huisdieren te implementeren; deze service neemt toe naarmate het aantal mensen dat hun huisdier verwent groeit. Veel mensen denken dat beoordelingen alleen voor online bedrijven zijn. Dit is echter niet het geval en kan een effectieve manier zijn om uw klanten aan te moedigen een bepaald product in de winkel te kopen.

Referenties

Hamilton, H. (2019, 9 augustus). Winkelevenementen in de winkel: de complete gids. Opgehaald van Lightspeedhq: https://www.lightspeedhq.co.uk/blog/best-retail-store-events/

Kulbytė, T. (2022, 16 augustus). BELANGRIJKE STATISTIEKEN VAN DE KLANTENERVARING DIE U MOET WETEN. Opgehaald van Superoffice: https://www.superoffice.com/blog/customer-experience-statistics/

Terug naar het kenniscentrum
Matthew Aiken, Marketingmanager

Matthew Aiken

Marketingcommunicatie-expert

Matt studeerde in 2017 af met een bachelordiploma in Business & Management. Hier ontdekte hij dat hij een passie en interesse had in Marketing. In zijn vrije tijd geniet hij van alles wat met fitness te maken heeft en van buiten zijn. Hij heeft ook een Franse Bulldog genaamd Harley en een Perzische kat genaamd Bonnie Blue.

U kunt ook van houden ...

Artikel geschreven door Matthew Aiken