Waarom u uw Private Label Pet Food-merk zou moeten starten - GA Pet Food

Waarom zou u uw eigen Private Label dierenvoeding maken?

Het is nu een goed idee om je eigen Private Label Pet Food te maken. De diervoedingsindustrie is momenteel booming. Recent onderzoek door de PFMA onthulde dat 34 miljoen huisgenoten in ongeveer 17 miljoen huishoudens in het VK wonen, terwijl 85 miljoen Europese huishoudens ten minste één huisdier bezitten. Deze aantallen zullen de komende jaren alleen maar groeien; daarom is de mogelijkheid om uw eigen huismerkvoeding voor huisdieren te creëren nog nooit zo goed geweest. Dit artikel zal zich richten op de Pet Food-markt en de trends in de sector. Het zal ook de mogelijkheden van huismerkvoeding voor huisdieren en de opkomst van deze producten onderzoeken. Terwijl u ook de factoren analyseert waarmee u rekening moet houden bij het creëren van uw eigen huismerkmerk voor huisdierenvoeding.

De Britse en Europese dierenvoedingsmarkt

De Britse populatie huisdieren blijft groeien; daarom doet de markt voor huisdiervoeding dat ook. Volgens een recente Mintel-rapport, was de UK Pet Food Market in 2.86 maar liefst £ 2020 miljard waard en zal naar verwachting groeien tot £ 3.28 miljard in 2025. Daarnaast was de jaarlijkse omzet van de Europese markt £ 18 miljard waard met een jaarlijkse groei van 2.6 %. Verschillende belangrijke trends beïnvloeden de markt; deze staan ​​hieronder vermeld.

De Europese en Britse markt voor huisdiervoeding was in 21 £ 2020 miljard waard.

De impact van Covid 19 op voedsel voor huisdieren

Covid-19 heeft een groot aantal industrieën getroffen, inclusief voedsel voor huisdieren. De pandemie heeft bewezen dat de huisdiervoedingsindustrie een veerkrachtige industrie is, waarbij veel landen het als een essentiële dienst beschouwen. Veel experts zijn van mening dat de huisdiervoedingsindustrie zich zal blijven aanpassen aan de uitdagingen van Covid-19. De industrie heeft te maken gehad met het winkelgedrag van eigenaren van gezelschapsdieren, zoals de overstap van dierenwinkels naar online. Bovendien hebben eigenaren een sterkere band met hun pelsbaby's en een scherpe focus op de gezondheid en het welzijn van hun metgezellen, wat leidt tot een hogere verkoop van premium huisdiervoer. Met 31% van de eigenaren die sinds het begin van de uitbraak veel nadruk leggen op gezond eten. Ondertussen zou 57% van de mensen willen dat hun huisdierenvoer hun immuunsysteem ondersteunt.

In 2020 steeg de verkoop van puppy's enorm omdat mensen zich tot hun huisdieren wendden voor comfort. De kennelclub onthulde dat 41% van degenen die tijdens de pandemie een puppy kochten, zei dat de belangrijkste reden was om een ​​​​gesloten metgezel te hebben; bovendien zei 38% dat dit kwam omdat ze meer thuis waren. Ondertussen gaf 27% toe dat ze hun puppy hadden gekregen om hen of hun gezin te helpen tijdens de moeilijke periode van afsluiting.

Humanisering

Humanisering is een belangrijke trend in de Britse Pet Food-markt en stimuleert de groei in de sector. De invloed van humanisering is momenteel op zijn hoogtepunt, aangezien eigenaren van gezelschapsdieren de diervoedingsindustrie aansporen om producten te maken die de trends op het gebied van menselijke voeding volgen.

De invloed van humanisering is momenteel op zijn hoogtepunt, aangezien eigenaren van gezelschapsdieren de diervoedingsindustrie aansporen om producten te maken die de trends op het gebied van menselijke voeding volgen

Het scala aan informatie dat beschikbaar is voor eigenaren van gezelschapsdieren om onderzoek te doen naar de voeding van hun huisdier is snel toegenomen. In gevallen zoals een gezonde spijsvertering, zullen eigenaren van gezelschapsdieren kijken naar ingrediënten van diervoeding en overeenkomsten zien met menselijke voeding die de spijsvertering bevorderen. Omdat dingen snel gaan, is het van vitaal belang om op de hoogte te blijven van trends en invloeden van humanisering te analyseren.

De laatste tijd maakt een toenemend aantal mensen hun eigen voedsel voor huisdieren om tegemoet te komen aan de verschillende behoeften van huisdieren die niet beschikbaar zijn in in massa geproduceerde voedselproducten voor huisdieren. Dit biedt ondernemers in huisdiervoeding een geweldige manier om een ​​gat in de markt te vinden en hun klanten te targeten.

De Private Label-mogelijkheid

Private label is waar een bedrijf zijn producten door een derde partij laat produceren, maar onder zijn eigen merknaam verkoopt. Dit wordt een steeds populairder bedrijfsmodel in verschillende industrieën, waaronder huisdiervoeding. Het bedrijf krijgt controle over de beslissingen over de branding en producten die ze aanbieden. Vervolgens worden ze door het externe bedrijf aan het bedrijf geleverd om aan hun klanten te verkopen.

Eens een fenomeen bij discounters wordt nu vaak gezien bij premiumproducten.

Het VK en Europa lopen voorop in het premiumsegment voor private labels. Het is een aanhoudende trend, met een verdere groei naar verwachting in de komende vijf jaar. Er wordt aangenomen dat huismerkproducten eigenaren van gezelschapsdieren naar onafhankelijke dierenwinkels lokken. Omdat er veel producten beschikbaar zijn, kiezen consumenten er bovendien steeds vaker voor om de eigen merken van retailers te kopen, in het vertrouwen dat huismerkproducten zullen groeien.

Wat zijn de voordelen van Private Label?

Er zijn veel verhalen van mensen die met succes hun eigen huismerkproducten hebben gemaakt binnen de petfoodsector. Het Private Label-bedrijfsmodel biedt veel voordelen voor bedrijven die hun eigen voedsel voor huisdieren willen creëren.

Aanpassingsvermogen

Door uw eigen huismerkproduct te creëren, kunt u zich aanpassen aan nieuwe klanteisen. Als de fabrikant van wie u koopt een verscheidenheid aan producten aanbiedt, is het gemakkelijker om te reageren op een verandering in marktgedrag en uw klanten gemakkelijk te targeten op basis van deze trends in de markt.

Humanisering in petfood stelt klanten bijvoorbeeld verschillende eisen aan hun huisdieren. Daarom zijn petfoodbedrijven voortdurend op zoek naar manieren om aan de eisen van de klant te voldoen.

Prijs

De private label propositie stelt u in staat uw producten te verkopen tegen de prijs die u wenst op basis van uw marketingstrategie. Het private label-model is meestal goedkoper voor retailers die producten willen verkopen, en bedrijven kunnen hun eigen prijzen en marges bepalen.

Klantenbinding

Succesvolle huismerkproducten kunnen helpen om de klantloyaliteit voor uw bedrijf te vergroten. Als een klant uw producten leuk vindt, bent u de enige plaats waar ze dat product kunnen kopen. Dit betekent dat u terugkerende klanten krijgt!

Factoren waarmee rekening moet worden gehouden voor mogelijkheden voor private label

Omdat huismerkvoer voor huisdieren blijft groeien, moet u rekening houden met verschillende factoren voordat u uw eigen huismerkvoer voor huisdieren gaat maken.

Doelmarkt

Een doelmarkt is een groep consumenten die wordt geïdentificeerd als waarschijnlijke kopers van producten. Dit is cruciaal als het gaat om het sturen van marketinginspanningen. Bovendien delen consumenten die deel uitmaken van een doelmarkt vergelijkbare kenmerken zoals demografie, inkomen, geografie en koopkracht.

Met een geschat totaal van 59% van de huishoudens die een huisdier hebben, zijn de mogelijkheden eindeloos. Er zijn zoveel mogelijkheden binnen petfood waarmee u zich op verschillende marktsegmenten kunt richten.

Elk doelsegment zal andere inkoopcriteria hebben, of dat nu eiwitpercentage, prijs of herkomst in de grondstoffen is. Het bepalen van uw doelmarkt is cruciaal om ervoor te zorgen dat u de juiste berichten- en prijsstructuur creëert.

Unique Selling Point

Een USP (ook wel Unique Selling Point genoemd) is hoe u uw product onderscheidt van de concurrentie. Bedrijven kunnen dit doen door een product of dienst tegen lagere kosten, hogere kwaliteit of het eerste product in zijn soort aan te bieden. Een succesvolle USP belooft een duidelijk voordeel aan klanten en biedt hen iets dat de producten van een concurrent niet kunnen. Als u bijvoorbeeld uw eigen huismerkvoeding voor huisdieren maakt, moet u onderzoeken hoe uw product verschilt van concurrenten. Daarom door de verschillende ingrediënten die uw recept bevat te promoten en hoe dit huisdieren ten goede kan komen.

Winstmarges

Winstmarges zijn het verschil tussen de totale kosten van het maken en verkopen van een product en de prijs waarvoor het wordt verkocht. Met betrekking tot huismerkproducten kunt u, nadat u de producten van de fabrikant heeft gekocht, de kosten van uw product bepalen en de marges die u wilt maken.

Merk herkenning

Private label-producten bieden u een schitterende kans om een ​​imago voor uw merk te creëren. Of het nu gaat om voortbouwen op een bestaand bedrijf of het opzetten van een nieuw bedrijf. Private label creëert een identiteit die uw merk herkenbaar maakt. Als u de belofte van uw merk waarmaakt, kunt u loyaliteit opbouwen bij uw klanten via sociale media en mond-tot-mondreclame.

Tot slot biedt private label petfood fantastische perspectieven voor bedrijven. Met het aantal huisdieren in het Verenigd Koninkrijk en de groeiende verkoop van voer voor huisdieren, is de mogelijkheid om uw eigen huismerk voer voor huisdieren te creëren nog nooit zo goed geweest.

De industrie ziet een grote verscheidenheid aan trends in de markt, waarbij de humanisering van diervoeding een belangrijke factor is in wat klanten graag zouden zien in hun huisdierenvoeding. De private label-propositie biedt bedrijven ook verschillende voordelen, zoals het aanpassen aan de behoeften van de klant en het bepalen van uw eigen prijzen om zich op verschillende marktsegmenten te richten.

Als u meer informatie wilt over het maken van uw eigen huismerkvoeding voor huisdieren, klik dan op de onderstaande link om te ontdekken hoe eenvoudig het is.

Terug naar het Kenniscentrum
Matthew Aiken, Marketingmanager

Matthew Aiken

Marketingcommunicatie-expert

Matt is in 2017 afgestudeerd met een bachelor in Bedrijfskunde en Management. Hier ontdekte hij dat hij een passie en interesse had voor marketing. In zijn vrije tijd geniet hij van alles wat met fitness te maken heeft en het buiten zijn. Hij heeft ook een Franse Bulldog genaamd Harley en een Perzische kat genaamd Bonnie Blue.

U kunt ook leuk vinden...

Artikel geschreven door Matthew Aiken