Een merk voor huisdiervoeding bouwen met sociale media - GA Pet Food Partners

Social media is een van de meest gebruikte uitdrukkingen in de moderne tijd. Deze platforms zijn onderdeel geworden van het dagelijks leven, met maar liefst 4.48 miljard gebruikers van sociale media wereldwijd in juli 2021, wat neerkomt op 57% van de wereldbevolking. Dit toont aan dat sociale media nu alle aspecten van het leven beïnvloeden, zowel persoonlijk als professioneel. Maar hoe bouw je een Pet Food Brand met Social Media? Dit artikel gaat in op hoe sociale media verkeer kunnen genereren voor online dierenvoedingsbedrijven en in-store dierenwinkels. Daarnaast de stappen die genomen kunnen worden om ervoor te zorgen dat een petfoodmerk een succesvol social media platform heeft.

Wat is sociale media?

Sociale media worden gedefinieerd als webgebaseerde communicatieplatforms die mensen in staat stellen met elkaar te communiceren door informatie te delen en te consumeren. Het 'sociale' deel verwijst naar interactie met andere mensen door informatie met hen te delen. De 'media' daarentegen verwijst naar de manier van communiceren, bijvoorbeeld via internet of app.

In de afgelopen 20 jaar hebben sociale media een ongelooflijke ontwikkeling doorgemaakt waardoor mensen en merken wereldwijd contact kunnen maken met anderen. Hieronder vindt u enkele van de belangrijkste aanwijzingen over hoe sociale media zich in de loop van de tijd hebben ontwikkeld.

De verschillende soorten sociale-mediaplatforms waarmee u rekening moet houden bij het plannen van een marketingcampagne

Social media begon op een platform genaamd Six Degrees. Six Degrees was de eerste website waarmee gebruikers hun eigen profielen konden maken en contact konden maken met iedereen over de hele wereld. In 2004 creëerde Mark Zuckerberg echter Facebook en is uitgegroeid tot het grootste sociale mediaplatform ter wereld en een van de meest bekeken websites ter wereld. de lancering van YouTube was een beslissend moment omdat het een van de eerste videohostingplatforms was waar gebruikers hun video's konden uploaden en op een website konden insluiten.

Een andere belangrijke stap in de evolutie van sociale media was de lancering van Instagram in 2010 en met dit platform kunnen gebruikers hun foto's en video's delen. Vooruit, vijf jaar tot 2016 zag de geboorte van TikTok, een viraal social media-platform. De belangrijkste focus voor dit platform is het uploaden en delen van video's zoals het opnemen van korte dansjes, lipsynchronisatie en comedy (Samur, 2018).

Tegenwoordig zijn er nu veel sociale-mediaplatforms beschikbaar die gebruikers kunnen gebruiken. Elk van deze kanalen heeft zijn eigen unieke gebruikerservaring. Deze platforms blijven groeien en beïnvloeden ieders leven, direct of indirect. Facebook blijft het meest populaire platform met een duizelingwekkende 2.89 miljard actieve gebruikers; YouTube, met 2.29 miljard actieve gebruikers, volgt dit op de voet.

Hoe zorgt sociale media voor meer verkeer voor online dierenvoedingsbedrijven?

Sociale media zijn een veelvoorkomend onderdeel van het dagelijkse leven van eigenaren van gezelschapsdieren, waarbij een groot aantal eigenaren onderzoek doet naar producten voordat ze besluiten iets voor hun huisdier te kopen. Met dit in gedachten worden sociale media om vele redenen een belangrijk hulpmiddel voor online dierenvoedingsbedrijven, zoals het gemakkelijk communiceren met hun klanten over de laatste informatie over hun bedrijf. Door de Covid-19-pandemie wonnen e-commercewebsites marktaandeel in de huisdiervoedingsindustrie doordat mensen beperkte tijd buitenshuis hadden. De internetverkoop van dierenvoeding groeide de afgelopen jaren gestaag, maar de pandemie heeft deze trend aanzienlijk versneld. Sociale media hebben om verschillende redenen zeker bijgedragen aan de toename van de verkoop van huisdiervoeding voor online bedrijven, zoals het adverteren van de nieuwste promoties die een bedrijf te bieden heeft.

Het belang van een social media en website link

Ervoor zorgen dat uw online petfoodbedrijf links op uw sociale-mediapagina naar uw website biedt, is een fantastische manier om klanten naar uw bedrijf te trekken en een merk voor huisdierenvoeding op te bouwen met sociale media; dit wordt ook wel social media marketing genoemd. Samen moeten sociale-mediakanalen en websites samenwerken om uw online huisdierenbedrijf te promoten. Een belangrijke manier voor een online dierenvoedingsbedrijf is om uw sociale-mediaplatforms aan uw website te koppelen door berichten te plaatsen over de nieuwste beschikbare huisdierproducten en een oproep tot actie op te nemen waarop de gebruiker kan klikken en mogelijk een aankoop kan doen. Zonder links op social media posts naar de website wordt de customer journey verlengd. Ze moeten zelf handmatig informatie over het product vinden, wat kan leiden tot mogelijke frustratie of het vinden van een soortgelijk product elders.

Klantbeoordelingen gebruiken

Eigenaren van gezelschapsdieren nemen beter geïnformeerde beslissingen dan ooit tevoren, met hun vermogen om te vergelijken, te beoordelen en zichzelf voor te lichten over: huisdierenproducten is nog nooit zo eenvoudig geweest. In de moderne tijd zijn eigenaren sterk afhankelijk van andere online consumenten 'van mond tot mond' en, nog opvallender, van gebruikers die ze niet kennen. Maar liefst 75% van de consumenten koopt waarschijnlijk een product op basis van verwijzingen via sociale media.

Door gebruikers gegenereerde inhoud

Een belangrijk onderdeel waarin online petfoodbedrijven de klantrecensies op hun sociale-mediaplatforms kunnen gebruiken om verkeer te genereren, is door gebruikers gegenereerde inhoud. Dit is inhoud, tekst, video's, afbeeldingen of recensies die zijn gemaakt en gedeeld door de klanten van een merk in plaats van door het merk zelf. Dit is geweldig voor u als online dierenvoedingsbedrijf, omdat u klanten afbeeldingen van hun huisdieren kunt laten delen met het voedsel van het bedrijf, en het is allemaal gratis! Bovendien kan het potentieel voor de verkoop van huisdiervoer toenemen als de social media-post van de klant positief is over uw merk.

De kracht van bloggen

Voor een online dierenvoedingsbedrijf is het hebben van een website in de moderne tijd misschien niet genoeg. Een steeds populairdere manier om meer bezoekers naar een website te krijgen, is door een blogpagina te maken. Dit is een individuele webpagina op een website die kijkers informeert of voorlicht over een bepaald onderwerp.

Het integreren van sociale media en een blogpagina is cruciaal voor het vergroten van het verkeer en het verbeteren van de algehele betrokkenheid bij uw online bedrijf. Door uw blogpagina via sociale media te promoten, kunt u de kwaliteit van uw inhoud aanpassen en ontwikkelen, terwijl u ook een community opbouwt die de inhoud die u maakt, kan beïnvloeden. Hoewel blogopmerkingen inzicht kunnen geven in de mening van uw publiek over het onderwerp waarover u heeft geschreven, is het minder waarschijnlijk dat mensen daar hun mening geven. Door uw sociale media-account aan uw blog te koppelen, kunt u niet alleen uw recente berichten delen, maar ook met uw publiek praten (Yasyna, 2020).

Hoe zorgt sociale media voor meer bezoekers voor in-store dierenwinkels?

Sociale media zijn niet alleen gunstig voor online dierenvoedingsbedrijven, maar zijn ook een grote aanwinst voor dierenwinkels in de winkel. Vorig jaar bracht de gemiddelde persoon ongeveer 2.5 uur per dag door op sociale media; dit biedt een fantastische kans voor dierenwinkels in de winkel om te proberen de aandacht te trekken van eigenaren van gezelschapsdieren die op zoek zijn naar producten voor hun huisdieren. Met in totaal 3000 dierenwinkels in het Verenigd Koninkrijk en nog eens 60,000 in Europa, dragen dierenwinkels een groot deel bij aan de waarde van de wereldwijde petfoodmarkt. Met de toenemende aanwezigheid van online dierenvoedingsbedrijven, moeten dierenwinkels zich onderscheiden van anderen, en sociale media is een geweldige manier om dit te doen.

Promotie van de nieuwste aanbiedingen in de winkel

Als onafhankelijke dierenwinkel kunt u promoties aanbieden voor uw klanten. Een fantastische manier om de boodschap over uw laatste aanbiedingen te verspreiden, is door deze op sociale media te plaatsen. Dit kan ertoe leiden dat gebruikers uw berichten delen en volgen, wat uiteindelijk de interesse in uw dierenwinkel zal wekken. Daarnaast is het adverteren van de verschillende soorten producten die je in de winkel hebt op sociale media een geweldige manier om interesse te wekken bij verschillende doelgroepen.

Ostatnie wydarzenia

Met het bereik dat sociale media met zich meebrengen, is het een geweldige kans voor jou als dierenwinkel om klanten op de hoogte te stellen van alle aankomende evenementen die je in je winkel hebt gepland. Dit is een geweldige methode om een ​​gemeenschap van gelijkgestemde eigenaren van gezelschapsdieren te laten groeien. Daarnaast biedt het adverteren voor een evenement op sociale media eigenaren van gezelschapsdieren de mogelijkheid om inzichten te delen over lokale wandelingen voor huisdieren en oplossingen voor gezondheidsproblemen.

Expertise tonen

Klanten kunnen veel informatie krijgen van een dierenwinkel in de winkel, waarbij veel eigenaren en werknemers van dierenwinkels veel kennis hebben van de producten die in de winkel worden verkocht. Dit kan worden gerepliceerd op sociale media door diepgaande informatie te plaatsen over de producten die in winkels worden verkocht. Dit zal niet alleen verkeer naar uw dierenwinkels leiden, maar zal er ook voor zorgen dat kijkers worden verleid om naar uw winkel te komen om een ​​bepaald product te kopen na het zien van de verstrekte kennis.

Combinatie van sociale media en in-store marketing

Als dierenwinkel is het belangrijk om ervoor te zorgen dat uw pagina dezelfde branding heeft als die in uw winkel wanneer u sociale media wilt gebruiken om verkeer naar uw bedrijf te trekken. Dit ziet er niet alleen professioneler uit, maar helpt ook om naamsbekendheid op te bouwen. Door ervoor te zorgen dat de kleuren, lettertypen en logo's op uw social media-pagina hetzelfde zijn als in de winkel, zullen mensen uw merk online en in uw dierenwinkel herkennen.

Wat zijn de stappen naar een succesvol social media platform?

De noodzaak voor een online en in-store petfoodbedrijf om aanwezig te zijn op sociale media is nog nooit zo groot geweest. Dit is nog versterkt door de Covid-19-pandemie, omdat mensen beperkt zijn in hun bewegingen, wat betekent dat ze sociale media gebruiken om met bedrijven te communiceren.

Aangezien sociale-mediaplatforms voortdurend veranderen, is het belangrijk om uw kanalen verstandig te kiezen en uw inhoud hierop af te stemmen (Gallagher-Hughes, 2021). Hieronder staan ​​vijf belangrijke stappen voor het creëren en onderhouden van een succesvol social media platform.

Doelen stellen en een strategie ontwikkelen.

Het hebben van doelen en doelstellingen voor wat u als bedrijf op sociale media wilt bereiken, is het eerste dat u moet beslissen bij het creëren van succesvolle sociale media. Deze doelen moeten specifiek, meetbaar, acceptabel, relevant en tijdgebonden zijn, ook wel SMART-doelen genoemd. Met duidelijke doelstellingen komt een doel voor de inhoud die u op uw sociale mediakanalen plaatst; zo vermijd je het plaatsen van irrelevante informatie aan je volgers.

Denk aan je doelgroep

Nadenken over uw doelgroep is een van de belangrijkste stappen om te slagen met uw sociale mediaplatforms. Het is van cruciaal belang om te weten wat uw publiek is en wat ze willen zien op sociale media. Door uw publiek te identificeren, kunt u inhoud creëren waarmee ze interactie zullen hebben door te liken, reageren en delen (Newberry, 2020). Dit is van vitaal belang om volgers op sociale media om te zetten in klanten voor online en in-store petfoodbedrijven. Factoren die u over uw doelklanten moet weten, zijn hun interesses, leeftijd, locatie en gemiddeld inkomen.

Aanwezig zijn

Inactieve socialemediakanalen zijn slecht voor bedrijven, dus het is essentieel om nieuwe inhoud op uw kanalen te houden. Bovendien hebben onderzoeken aangetoond dat 75% van de klanten sociale media gebruikt om hun aankoopbeslissingen te beïnvloeden (Gazdik, 2017).

Daarom is het essentieel om ervoor te zorgen dat uw bedrijf een goede indruk maakt op sociale media. Een klant winkelt eerder bij een organisatie met actieve social-mediaplatforms dan bij een organisatie die al lang niets heeft gepost. Veel gebruikers van sociale media vinden actieve pagina's geloofwaardiger dan inactieve.

Wees authentiek

Zorg ervoor dat u zich richt op klanten die aansluiten bij uw overtuigingen en merk. Dit betekent dat je altijd eerlijk bent en nooit bedriegt met je publiek, wat kan helpen om een ​​klantrelatie en loyaliteit op te bouwen. Recente onderzoeken hebben aangetoond dat 86% van de consumenten zegt dat authenticiteit belangrijk is bij het beslissen welke bedrijven ze leuk vinden en ondersteunen (Scott, 2020).

Analyseer de statistieken

Het is cruciaal om ervoor te zorgen dat u de prestaties van uw sociale media bewaakt. Het bijhouden van klantbetrokkenheid, paginaweergaven, opmerkingen over berichten en andere poststatistieken is een fantastische manier om erachter te komen welk type inhoud goed werkt of niet. Dit zal je vervolgens helpen kiezen welke inhoud je in de toekomst op je sociale-mediakanalen wilt plaatsen. U kunt de statistieken van uw berichten volgen met behulp van analytische hulpmiddelen zoals: Google Analytics of met behulp van ingebouwde analytische tools op de meest populaire sociale mediaplatforms.

Samenvatting

Samenvattend: het bouwen van een merk voor huisdiervoeding met sociale media is nog nooit zo belangrijk geweest. Met meer dan 4.48 miljard gebruikers wereldwijd spelen sociale media een grote rol in het moderne leven en aankoopbeslissingen. Dus als u online of fysiek bent, of beide, moet u ervoor zorgen dat u dit in uw voordeel kunt gebruiken om ervoor te zorgen dat uw klanten op de hoogte kunnen blijven van de laatste informatie over uw bedrijf, zoals nieuwe beschikbare aanbiedingen , een nieuwe blogpost die is geüpload naar uw website of de laatste evenementen die plaatsvinden in verband met uw bedrijf.

Nu sociale media voortdurend veranderen, moeten bedrijven overwegen welke kanalen het voordeligst zijn om te gebruiken bij het bouwen van een merk voor huisdierenvoeding met sociale media. Dit moet worden opgevolgd met een duidelijke strategie over hoe en welke inhoud op sociale media zal worden geplaatst. Terwijl u ook een gedefinieerde doelgroep heeft waarmee u contact wilt opnemen.

Bibliografie

Gallagher-Hughes, A. (2021). Ben jij een sociale vlinder? In Pet Product Marketing – september 2021 (p. 25).

Gazdik, T. (2017, 22 oktober). Amazon, PayPal, Burt's Bees Top in authenticiteit. Opgehaald uit Marketing Daily: https://www.mediapost.com/publications/article/309112/amazon-paypal-burts-bees-top-in-authenticity.html

Newberry, C. (2020, 15 juli). Hoe maak je een koperspersona. Opgehaald van Hootsuite: https://blog.hootsuite.com/buyer-persona/

Samur, A. (2018, 22 november). De geschiedenis van sociale media: 29+ belangrijke momenten. Opgehaald van Hootsuite: https://blog.hootsuite.com/history-social-media/

Yasyna, I. (2020, 28 februari). Hoe u uw blog en sociale media-accounts kunt laten samenwerken. Opgehaald uit slimme inzichten: https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/how-to-make-your-blog-and-social-media-accounts-work-together/

Terug naar het Kenniscentrum
Matthew Aiken, Marketingmanager

Matthew Aiken

Marketingcommunicatie-expert

Matt is in 2017 afgestudeerd met een bachelor in Bedrijfskunde en Management. Hier ontdekte hij dat hij een passie en interesse had voor marketing. In zijn vrije tijd geniet hij van alles wat met fitness te maken heeft en het buiten zijn. Hij heeft ook een Franse Bulldog genaamd Harley en een Perzische kat genaamd Bonnie Blue.

U kunt ook leuk vinden...

Artikel geschreven door Matthew Aiken