Met een distributiecentrum van ruim 200,000 mXNUMX kan GA Pet Food uw dierenvoeding eenvoudig opslaan en distribueren in elke gewenste hoeveelheid naar elke bestemming.
Bij GA Pet Food kunnen we u aanzienlijke besparingen bieden, omdat u niet hoeft te investeren in uw eigen opslagruimte of bedrijfspand. Dat hebben wij al voor u gedaan.
Veel van onze partners hebben geen voorraad; de eerste keer dat ze hun voer zien, is wanneer het op sociale media wordt gepresenteerd door een tevreden baasje. Dit betekent dat u door samen te werken met GA Pet Food een zeer gestroomlijnd bedrijf kunt runnen, waarbij u zich kunt richten op uw verkoop- en marketingactiviteiten en tegelijkertijd uw overheadkosten tot een minimum kunt beperken.
De opslag van eindproducten is vaak een groot probleem voor merkhouders, vooral voor nieuwe bedrijven of wanneer tijdige leveringen vereist zijn. Het nieuwe distributiecentrum van GA Pet Food biedt u nog meer flexibiliteit met een speciale, moderne unit van 200,000 m² met directe snelwegverbindingen naar zowel de M61 als de M6. De opslagfaciliteit met ruimte voor 14,000 pallets maakt gebruik van een computergestuurd voorraadsysteem dat zowel productie als distributie met elkaar verbindt. Dit unieke systeem garandeert de volledige traceerbaarheid van elk product.
Distributiecentrum feiten
14,000 paletten:
Ons distributiecentrum heeft een capaciteit van ongeveer 14,000 pallets op elk moment.
1 miljoen zakken huisdiervoer:
Het distributiecentrum biedt plaats aan circa 1,000,000 zakken petfood.
10.2 meter:
De bovenbalk van onze stelling bereikt een hoogte van 10.2 meter (33.5 voet) en onze vorkheftrucks maken gebruik van camera's voor nauwkeurige positionering.
250,000 etiketten per week:
We drukken wekelijks zo'n 250,000 etiketten.
20 laadperrons:
Ons distributiecentrum beschikt over 18 laadkades met dock levellers en 2 laadkades voor groupage en zijladingen.
29 gangpaden:
In ons distributiecentrum zijn in totaal 29 gangpaden voor het stapelen van schappen.
25 mijl (40 km):
Gemiddeld rijdt elk van onze vorkheftrucks ongeveer 25 kilometer per dag binnen het distributiecentrum.
140 vrachtwagens:
We ontvangen gemiddeld 140 vrachtwagens per week op ons distributiecentrum, inclusief onze eigen leveringen.
Exporteren naar 50 landen:
We exporteren de producten van onze partners naar 50 landen, waaronder IJsland in het noorden, Japan in het oosten, Nieuw-Zeeland in het zuiden en Guadeloupe in het westen.
30,000 Etiketten:
In ons distributiecentrum brengen we dagelijks gemiddeld 30,000 partnerlabels aan.
Schoner en gezonder:
Om geluidsoverlast en vervuiling te minimaliseren, maakt ons distributiecentrum gebruik van elektrische heftrucks. We beschikken over 12 Toyota LPE220's met Li-ion accu's, 3 Atlet PLP 200 pompwagens, 3 Still RX200-16 elektrische contragewichtheftrucks en 3 Still FM-x20 reachtrucks met accuwisselmogelijkheden.

MyBox Delivery
Ondernemen is een uitdaging en tijd is beperkt. Bij GA Pet Food streven we ernaar uw leven gemakkelijker te maken door u meer flexibiliteit en controle te bieden. Dankzij ons online bestelsysteem kunt u bestellingen plaatsen op een moment dat het u uitkomt. MyBox Delivery is onze snelle en handige service waarmee u al vanaf één tas kunt bestellen en deze naar elke gewenste bestemming kunt laten versturen, ook rechtstreeks naar de deur van uw klanten*.
U beheert alle communicatie met uw klant. Ze kunnen u telefonisch, in de winkel of online benaderen, maar wij spreken nooit met uw klant en er staat ook geen correspondentie van GA Pet Food op uw doos.
*48-uurs levering is alleen beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk.
Collega Spotlight: Een interview met Darren Swift
Hoe lang werk je al bij GA Pet Food?
Zeventien jaar tot nu toe, na een carrière bij de Royal Corps of Signals en Her Majesties Prison Service. Ik begon bij GA Pet Food in de fabriek aan de verpakkingslijn en ging daarna naar de winkels om vrachtwagens te laden en algemene magazijnwerkzaamheden te verrichten.
In april 2 werd ik Site Manager van het R2011 Distributiecentrum en in december 2 van het D2016 Distributiecentrum. De rol kan soms zeer uitdagend zijn, maar geeft veel voldoening en ik heb het geluk met een fantastisch team te werken.
Wat zijn de belangrijkste veranderingen die u hebt gezien op het gebied van investeringen en verbeteringen in magazijnen/logistiek?
De belangrijkste verandering die ik heb gezien is de omvang van de operatie, van de begindagen van het laden vanuit oude gebouwen op Plocks Farm voor een handvol klanten tot de twee speciaal gebouwde distributiecentra voor honderden klanten over de hele wereld.
Hierdoor beschikt GA Pet Food nu over de flexibiliteit en capaciteit om te voldoen aan de huidige en toekomstige opslagbehoeften van onze partners. Er zijn ook aanzienlijke technologische veranderingen geweest en we maken nu gebruik van de meest geavanceerde automatiseringsoplossingen die er zijn.
Waar zie je de groei en focus de komende maanden/jaren?
MyBox Delivery is een onderdeel van het bedrijf dat zowel in binnen- als buitenland voortdurend groeit. Wij hebben een aanzienlijke investering gedaan om de groei en toekomstige behoeften van onze partners aan te kunnen. Uitbreiding naar markten in andere landen is ook een toenemend potentieel, naast het ontwikkelen van de groei van bestaande binnenlandse partners.
Wat zijn de belangrijkste voordelen die partners kunnen halen uit onze warehouse/logistieke dienst?
Met een volledige productvoorraad van wel 14,000 pallets geven wij onze Partners de zekerheid dat zij alles kunnen bestellen, van 1 zak tot meerdere volle ladingen die naar elke bestemming wereldwijd kunnen worden verzonden. Ongeacht of de partner een kleine onafhankelijke dierenwinkel is of een grote multinational, wij bieden iedereen dezelfde uitstekende service.

Darren Swift
Manager magazijn en distributiecentrum
